fredag, november 12, 2010

Hausten sin finaste fjelltur.


Eg har ikkje gått så mange fjellturar i haust, men nokre har det blitt. Den finaste fjellturen eg har gått i haust er utan tvil turen til Grolsdalen i Bremanger. Eg ser ikkje vekk i frå at det kan ha noko med veret og den flotte utsikta å gjere:) Turen startar på Grotle, så ein tur på Grotlesanden etter endt tur er også å anbefale.

I have not walked so many hikes this autumn, but of course I have walked some. The most beautiful hike I have done this autumn is without a doubt the trip to Grolsdalen in Bremanger. And I know it's possible it may have something to do with the nice weather and the beautiful view:) The hike starts at Grotle, so when you are back from your hike a walk on Grotlesanden is highly recommended.




Vi traff også nokon lokale fastbuande:)
We also met some local residents:)



Nesten på toppen! Og ja vi har gått opp den fjellsida:)
Almost at the top! And yes we have climbed up this mountain side:)



Det er fortsatt like bratt nedover igjen...
It's still as steep down again ...



God helg!!

10 kommentarer:

Hans HB sa...

Flotte bilder fra en tur i et spennende terreng!!

Morten Pedersen sa...

Flott natur og flotte bilder. God helg og ja vi er i helgemodus!

Havfruen sa...

En flott tur i nydelig natur!! De lokale så jo riktig så gosjlige ut:) Tror nok det var enklere å komme opp, enn ned. Du skulle fått låne Major ned...jeg skulle gått med ham opp!! :)
Flotte bilder Wenche!
Riktig god helg, klem fra meg:)

Bea sa...

Flotte bilder frå ein flott tur! Tenk at vi hadde så bra vær.. :D Frister til gjentakelse!

Wenche sa...

Ja, eg vil gjerne låne Major:) Er berre å komme. Tenk kor kjapt eg hadde komme ned igjen du. Hadde sett ny rekord*lol*

Rune (Bildebloggen) sa...

Så fint det var der, klatreturer som dette belønner seg med god utsikt og god trim, utrolig flott utsikt der oppe og fine bilder.

God helg til deg :)

Anne-Berit sa...

Det må ha vært en fantastisk tur,for en utsikt.Vakkert:)
EN riktig god helg til deg også:)

RuneE sa...

Slike turer skulle jeg gjerne tatt flere av, men det er hyggelig når man blir invitert med av andre :-)

GAWO sa...

Neste gang vil jeg være meg!!!
Sånne utsikter får jeg aldri nok av. SE det landskapet. Noe så uendelig vakkert. Jeg kjørte på (eller heter det i?) Bremanger i sommer og bestemte meg fort at dit vil jeg tilbake. Da overnattet jeg på Kalvåg. Vestlandsnaturen slår alt synes jeg :-)

Bildene dine er så fine, og jeg er glad du er tilbake på bloggen.
God helg ønskes herfra.

mln sa...

Det er nok selskapet som gjorde at dette vart den beste turen. Og mannesåpa sjølvsagt.