søndag, januar 31, 2010

Av og til..../ Sometimes....

når det snøar som verst og vegane ikkje er brøyta. Bilen min rekk ikkje ein gong ned i hjulspora, og eg har min eigen private rattkjelke....riktignok ein veldig dyr rattkjelke. Og eg oppdagar at eg kan ord, som eg ikkje visste eg kunne, ord som mor mi absolutt ikkje ville blitt stolt over..og som er gløymt igjen når vegane blir "normale" igjen.  Det er i desse stunder eg ønsker meg ein annan bil....  

when it's really snowing and roads are difficult to drive. My car can't even reach down in the wheel tracks because of all the snow, and I have my own private toboggan.... albeit a very expensive toboggan. And I realize that I have words in my vocabulary, which I didn't know I could, words that my mother certainly would not have been proud off .. words which are forgotten when the roads are back to”normal" again. It's in these moments I wish I had a different car ....



Dette må jo berre vere drømmebilen!!! Kan ikkje tenke meg at den lar seg stoppe av dårleg brøyta vegar , slaps i metervis eller dårleg strødde vegar:-)

This must be the car in my dream! This car will not be stopped of the snowy roads, tons of slush or bad strewed roads :-)
 


Og til reserve kan eg tenke meg denne:-) Den kan jo berre grave seg fram, og vil komme seg fram over alt. Riktignok går den ikkje så fort og eg er litt skeptisk til om vegstandaren rundt om her taklar denne doningen min, men fram kjem eg, hurra:-)

And as a spare car I think of this :-) It will get ahead everywhere and if there are problems it could just dig through. It's true it's not the fastest vehicle and I'm a little bit sceptical about the roads around here will deal with my big and new vehicle, but I can drive everywhere I want, hurray :-)

14 kommentarer:

Maret sa...

Skjønar heilt kva du meinar...

Ha ei fin veke, tross alt.

Anne-Berit sa...

Hehe,skulle ikke blide helt store problemene med de doningene der nei:)

Anne sa...

:-) for et syn det ville vært :-)

Ser for meg i mitt indre, meg selv på tur til et lokalsykehus med 3 brødskiver og en lipsyl i en slik ja, he he

Fin ukestart til deg snuppa.

Hans HB sa...

Var det ikke noen anleggsmaskinersom ble produsert på dine kanter som hette "Moxy" eller no' sånt??
Liker slike bilder som disse! Flotte farger mot snøen! Supert!

Rune (Bildebloggen) sa...

Hehe, ja er det ikke rart hvordan disse "rare" ordene dukker helt brått opp noen ganger :) Og en doning med bakkeklaring av denne kaliber hadde ikke gjort noe, du er ikke alene om å ha dårlige kjøreforhold til tider. Men snart er det vår :) Ha en fin uke da!

Rajesh sa...

Fantastic winter snaps.

Tammie Lee sa...

thanks for the wonderful chuckle!

Kathrine sa...

He..Skjønner:)

Randi sa...

hahahaha...syns virkelig jeg ser deg...det hadde vært noe det ja.
Her er det lite snø men veldig kaldt...men utrolig flott...sol og ikke en sky:-)

RuneE sa...

Nå vet jeg hva vi skal skifte til neste gang! :-)

PS Fin komposisjon, spesielt den første

Eli Kristin sa...

Har tatt noen lignende bilder selv i det siste.. men da nesten bare av ei enslig gravemaskin på tomta vår hvor det nesten ikke har skjedd noe på 4 mnd!!! :O Grr, sliter litt med entrepenøren og nå sist en masse snø som aldri forsvinner, sukk. Men de er da sterke og fremkommelige maskinerier, hi-hi!

Ha en fin dag videre!

PS - kiroprakterbehandling gir en ny mening til "så vondt at det er godt", fnis! Det hjelper, så jeg kommer til å fortsette mine ukentlige turer for pleasure & pain! ;)

Bluggi buggi blogg sa...

Haha, ja de der hadde vært grei å ha stående utenfor. Klar hver dag :)
Trude :)

Børge's Blogg sa...

hehe.
Det kunne jo vært gøy å kjøre en slik, men sikkert litt dyrt ibruk, og tenk på dekk-skifte :)
Skjønner det er litt lengsel mot bare veier, og de kommer med sikkerhet utover våren. Hold ut.
Flotte bilder var det også.
Fin kveld videre :)

Morten Pedersen sa...

Jeg vet hvordan det føles, jeg hadde en liten rød bil før som ikke ville starte om det regnet og snødde det så satt den seg alltid fast.