søndag, oktober 18, 2009

På sjøen:-) On the sea:-)



Som ein god start på helga fekk eg tilbud om å vere med ein liten tur på sjøen. Det var sjølvsagt ikkje nei i min munn. Eg innrømmer at eg trivst på sjøen og sidan eg ikkje har båt så takkar eg ja til slike hyggelege tilbud:-) Vi skulle dessutan sette teiner så utsiktene til gode ferske skalldyr dagen derpå var heller ikkje å forakte:-)

My fabulous start to this weekend started when I got an offer to go on a tour at the sea. And of course I didn't say no. I really enjoy myself at the sea, and since I don't have a boat I usually say thank you to such pleasant offer:-) We also placed the pots out and the prospect of good fresh seafood the next day were not to despise :-)


Hmm, dette ser litt mørkt ut! Det kan sjå ut som vi skal få meir vind og bølger. Kanskje best å komme seg heim over?
Hmm, the sky looks a little bit scary and dark! Maybe we are getting more wind and waves? Maybe it's best to travel home?

Foto: Sony Ericsson: W595

Vi fekk rett! Veret slo om og her var det berre å komme seg heim igjen, men kjekt var det utan tvil. Smilet gjekk heilt rundt, sjølv om øyrene stod i vegen:-)

We were right! The weather knocked about, and here it was only to get home again, but it was without a doubt fun. My smile went the whole way around my face, even if my ears stood in the way :-)

11 kommentarer:

webruci sa...

I wonderig, if somebody can tell "no" for a trip to the sea:-)
I certainly not. Fantastic pictures, with the rainbow and a coming storm. I always was impresed to waves. Where I live in Portugal (Cascais - Estoril) the Atlantic is beat the coast hard in the winter. Now here I crazy to have opportunity to goto the sea:-)
And when I was, was a disillusioned qwhen I see the dirty water, brown and black. Even with this color, the wind in my face was a great feeling.
In your photos I can smell the wind, the could salty air...

Sorry:-), I just have a homesickness, and your photos is take me away:-)
Beautiful.

Ha en fin, solrik uke :-)
Robert

Morten Pedersen sa...

Jeg er sikker på at hadde du sagt nei, så hadde solen skint hele dagen. Uansett du fikk i det minste tatt noen flotte bilder av regnbuen.

Kathrine sa...

Flott båttur uannsett vær:)

:))

Unseen Rajasthan sa...

Beautiful and lovely shot !! So beautiful Rainbow i have never seen before ..Unseen Rajasthan

MajorogMeg sa...

Stilig!! Flotte bilder som viser været. Ja en ting er sikkert, været skifter fort ved havet.
Var ute på tur immorest i sol, rett etter at jeg kom inn bøtta det ned.

Skjønner du har kosa deg i helga, herlig det:)

Ha en flott mandag og klem fra meg:)

Sagatun sa...

Nei det kan man ikke si nei til
Heldig med regnbuen også
Flotte bilder håper skalldyra smakte

Maret sa...

Tøft, fekk de sette teinene?

Sjøliv er toppen...

Rune (Bildebloggen) sa...

En båttur takker man ikke nei takk til :) Alltid fint å komme seg bortover vannets overflate en tur. En utrolig fin regnbue du fikk bilde av også på turen. Likte det siste godt også, her ser vi hvordan været ble.

Anne sa...

Skikkelig bra bilder av regnbuen fikk du da i alle fall :-) Aldri så galt at det ikke er godt for noe, sier ikke ordtaket så...

For min del ble jeg litt sjøsyk bare ved tanken på de bølgene just nu.., ikke sterk til sjøs idet hele tatt desverre...

Dagrun sa...

Sjøen kan bli litt for våt noen ganger ja;)

Flotte bilder, du så flott det første her var! Nydelige farger og lys.

Kine sa...

Skjønne bilder av regnbuen! Heldig du som fikk være med på tur:)