lørdag, september 26, 2009

Oslo Rådhus by night

Rådhuset var opent for publikum slik at vi fekk lov til å gå opp alle trappene til toppen av taket og nyte utsikta over Oslo. Eg skjønte at dette var eit sjeldant fenomen, så sjølvsagt måtte dette tilbudet nyttast, sjølv om eg var ein smule skeptisk sidan huset er høgt og eg har høgdeskrekk. Eg var i det oppmuntrande hjørne og tok ein skikkeleg pep-talk med meg sjølv. Så det bar i veg oppover med friskt mot og eg kom meg opp på taket!! Der balanserte eg rundt på noko som likna godt sikra stillas. Det var heilt greit, men eg var nok ikkje den som var mest i hundre der oppe kan ein seie:-)

City Hall was openly to the public so that we were allowed to go up all the stairs to the top of the roof and enjoy the view over Oslo. I realized that this was a rare phenomenon, so of course we had to use this offer, even though I was a bit sceptical since the house is high and I have height fear. I was in encouraging mood and took a proper pep talk with myself, and I walked up the stairs to the roof with fresh courage, and actually managed to get up on the roof! There I balanced around on something which I can compare to well secure scaffolding. It was ok, but there were people up there who where more exciting than me:-)


Lukkar: 1/5



Lukkar: 1/8

Utsikt frå toppen av rådhuset.
View from the top of City Hall.

11 kommentarer:

Kine sa...

Wow, flotte bilder! Jeg er stor fan av nattbilder:)

Anne sa...

:-) yes!! og for et lys den bygningen fikk! skikkelig lekkert ble det Wenche

Miriam Elisabeth sa...

Flotte bilder. Det rådhuset gjør seg best i nattens mørke, ja :)

Anne-Berit sa...

Du er såå flink.Fantastisk fine bilder,så fint når rådhuset er opplyst som her.Skulle gjerne vært på taket der og tatt bilder sammen med deg,så kunne du lært meg litt om lukketid osv,hihi.

Elisabeth sa...

Ja, her inne var det mange fine bilder. Spesielt glad i bilder fra naturen jeg da :-)

mln sa...

Det er bra du utfordrar høgdeskrekken litt, og bildene vart bra:) Det ser forresten ut som du har eit verdenskart i høstfargane på det nye profilbilete ditt:)

Heges fotoblogg sa...

Tøft! Gode bilder også :-)

MajorogMeg sa...

Du er tøff...for der hadde ikke jeg gått opp, selv etter en pep-talk!! Men fantastisk flotte bilder du fikk tatt!!

Værhardt sa du? hehe...ja gjett om. Det skummer godt her i dag ja!! Blir å finne den VIND OG VANNTETTE jakka i dag!! Major må jo ut uansett!! Hansker må på også. Der må ta en pep-talk---glad i alt slags vær men nå er det ille!! Fyrer på peisen og Major har stått foran den i dag:)
Ha det supert:)
Klem:)

Morten Pedersen sa...

Flotte nattbilder og fint lys.

VALKYRIEN sa...

Har du vært i Oslo??? Uten å si fra til meg????
.....nå var jeg riktignok bortreist denne helgen da....
Kjempefine bilder tok du ihvertfall! Og jeg må innrømme at jeg aldri har vært på toppen av rådhuset. Man må komme langveisfra for å få med seg slikt skjønner jeg! :)

Grace Olsson sa...

I dont know OSlo by night.In fact I have been in Oslo 4 times...but after your post...I think so I will be at the night next time...have a nice day, sweet