tirsdag, september 08, 2009

Gjøset

Eg har tatt utfordringa til Petunia og komme meg ut på tur. Eg vil tippe at det var den einaste solskinnsdagen sist veke og den måtte sjølvsagt utnyttast. Turen gjekk til Gjøset. Ein flott plass der ein kan møte både kyr og sauer.

I've taken Petunia's challenge and get out on hiking. I guess it was the only sunny day last week and I naturally had to exploit it. The trip went to Gjøset. It’s a great place where you can meet both cows and sheep.

Er allereie begynt å bli haust. Haustfargane er allereie begynt å komme fram på trea.
It's starting to become autumn. The autumn colours are already starting to appear on the trees.


Litt nysgjerrig??? :-)
A bit curious??? :-)




Nesten framme ved Gjøset. Her ser ein Gjøsetvatnet som er eit fint fiskevatnet.
I've nearly reached Gjøset. Here's Gjøsetvatnet which is an excellent fishing lake.


Gjøset!






Storehesten.

11 kommentarer:

Rune (Bildebloggen) sa...

Deilig å komme seg ut på tur, og det ser ut til å være en kjempefin tur du har vært på her. Mange flotte bilder fra et nydelig område.

GAWO sa...

Du slår meg i turgåing. I høst har jeg heller vært lat. Men å se sånne fine bilder pirrer lysten til å komme meg ut. Været er til å grine av men du er flink til å utnytte de få solstråler vi får. Dette her ser ut til å være et trivelig sted.

Har kikket på bildene dine fra Fanaråken og jeg blir helt målløs. Så stilig. Bodde du er oppe? Ja siden du var oppe så grytidlig på jakt etter fotolys. Bildene er kjempefine, uansett lys og jeg er en smulie misunnelig siden du har vært der. Jeg kom bare til starten av dalen for skodden var kjemetjukk og ingen hadde med kart og kompass. (det var lovet sol den dagen...)

Takk for hyggelig kommentar med tips om å gå Fossestien. Jeg var på MCtur og da er ikke sånne lange turer til fots det helt store. Men det var hytteutleige der så tanken på å ta en ny tur var tilstede og da kan fjellskoene få være med.

mln sa...

Høstidyll på Gjøset:) Ser ut til at du hadde ein flott tur. Kanskje vi får fint vér att ein gong.....

Morten Pedersen sa...

Det ser ut som en flott tur og når du kan ta fine bilder i tillegg til flott vær så kan en jo ikke forlange så mye mere.

RuneE sa...

Det så ut til å være en tur som var vel verd å ta. Jeg likte godt det siste oversiktbildet over Gjøset. Ren Nasjonalromantikk.

Kathrine sa...

Ut på tur ja:)) Det er godt å komme seg ut, og ta med kamera. Flott tur du har hatt.

:)

Anne sa...

DU!!! påvirket meg nå :-)) så i adg er det håp for sofagrisen her.
Har regnet og regnet vet du, og da mister man både piffen og motivasjonen, men i dag derimot, ser man lyset :-)

Utrolig flotte bilder du her viser, og takk for at du tok oss meg ut på tur da!!

Klem fra Anne

MajorogMeg sa...

Å hvilken tur det ble Wenche, du viser oss et vakkert stykke Norge. Den turen kunne jeg vært med på:)
Nydelig..

HA en flott dag og klem fra meg:)

ninabakke sa...

Så fine bilder, deilig å være ute i naturen! :)

Mvh NIna
www.fotoverden.blogspot.com

Heges fotoblogg sa...

Ser ut som en fin tur - kunne tenkt meg å vært med der. Tar du meg i ryggsekken neste gang? ;)

Petunia sa...

Takk for at du tok oppfordringen min:) det gjør godt i kropp og sjel å komme seg litt ut.
Nydelige bilder og her må det være helt fantastisk å gå!
Det er jo veldig ok å ha med seg kamera også når landskapet er så vakkert!
Du kan hente turmerket inne hos meg hvis du vil ha det!