onsdag, juli 29, 2009

The beauty or the beast ??














Dette trur eg må vere alle badane sitt mareritt. Å komme borti brennmaneta er utruleg vondt. Har enno ikkje komme fram til ein god kur dersom det skulle skje, men tar gjerne i mot råd. Har heldigvis ikkje vore borti brennmanet i sommar, men så tar eg på falkeblikket kvar gong eg badar også:-)

This I believe must be the entire swimmers nightmare. If you swim into the lion's mane jellyfish it hurts a lot. I don't know a good cure for the pain, but I will be grateful for advice. Has fortunately not been hit with the lion's mane jellyfish this summer, but I'll take on my falcon eyes every time I go for a swim:-)

13 kommentarer:

Anne sa...

Ojjj, så flotte bilder :-)) og tatt neddi vannet og greier, stilig.

Har ennå til gode å bade sammen med en jeg heldigvis, og det som skremmer meg..., er at de virker så slimete og ekle i sin konsistens..., må være motbydelig bare det.
På en annen side er de skjønnheter også, så utrolig elegante de baveger seg i vannet.

Her øspøser det utendørs, makan :-)

RuneE sa...

Absolutely the beast - skikkelig fanget. Forhåpentligvis med telelinse....

MajorogMeg sa...

Jøss...for noen vakre bilder! Du får jo styggheta til å se vakker ut jo.
Disse får jeg fnatt av når jeg bader:) Det gjør skikkelig vondt å bli brent ja...
Håper du har fått prøve badetempen uten disse..
Kos deg og klem fra meg:)

Heges fotoblogg sa...

Brennmanetene er vakre men så utrolig vonde å komme borti. Husker barndommens hyl og skrik når vi kom borti de lange brenntrådene!

Denise sa...

He is beautiful in that he seems so graceful but a beast for the pain he inflicts. I suppose he cannot help who he is, he has evolved to survive by any means and those means are its tentacles. Hope you can stay free and clear while swimming this summer. Wonderful photos!

mln sa...

Bra at du faktisk har tatt bileta av denne:) Den matcher dessuten solnedgangen din:) Eg har unngåt desse elegant i sommar, ingen bad i det heile tatt.

Sagatun sa...

Så bra bilder.
Men det er ikke noe godt og komme borti.

Wenche sa...

Du har rett Rune som antar at eg har tatt desse bildene med telelinse. Etter ein del svært dårlege erfaringar med brennmaneter, så held eg litt avstand:)

Kine sa...

Så klare og fine bilder,, kjempeflott!!

Hadde en gang nærkontakt med de *svina* og det glemmer jeg aldri! Var på bursdagen min til og med...

Rune (Bildebloggen) sa...

Pene bilder av maneten :) Dette er en typisk ting som er penest på bilde :)

Tammie Lee sa...

these are wonderful looking critters, like a flower or the sun. Wow.
I have heard that urine, yes human urine can stop the sting immediately!
Hope you never get stung!

Spirithelpers

Field of View sa...

Fantastic shots !

: )

Unseen Rajasthan sa...

Beautiful shot !! So fantastic and great..Nice post..thanks for sharing..Unseen Rajasthan