torsdag, mai 14, 2009

Turist med stor T:)

Nesten alltid når eg er i Bergen så er det stort sett berre avtalar og handling. I dag fann ei vennine og eg ut at vi skulle vere litt turistar også. Så vi tok Fløibana opp til Fløyen. Fann fram kameraet og tok masse bilder og følte oss virkeleg som turistar. Då eg såg meg rundt fann eg faktisk ut at vi skilte oss ikkje det minste ut. Vi hadde ikkje det største kameraet ein gong *ler* Her er litt av utsikta inne i frå vogna.

Almost always when I'm in Bergen, it's generally only agreements and shopping. Today my friend and I found out that we should be tourists too. So we took the Fløibanen up to Fløyen. Pick up our camera and took lots of photos, and we really felt like tourists. When I took a look around me, I actually found out that we didn't look different form the other people up there, they were doing exactly the same thing. We didn't even have the greatest camera *laughs* Here are some of the views from inside the vehicle.




Flott utsikt frå Fløyen. Vi var ikkje dei einaste turistane. Det var mange ulike språk å høyre.
Beautiful view from Fløyen. We were not the only tourists. There were many different languages to hear

Den Nystemte??

Og vi er klare til å reise nedover igjen. Det ser ganske bratt ut nedover...la oss håpe at kabelen held:) Legg merke til det stilige taket av glas.
And we are ready to go down again. It looks pretty steep out down there ... let's hope that the cable is strong enough:) Notice the cool roof of glass.

15 kommentarer:

Dagrun sa...

Bergen er en fin fin by, og Fløien et fantastisk sted (og ja, det er Den Nystemte :) Lettere misunnelig av disse bildene kjenenr jeg...

Hege sa...

Så fint at dere fikk en turistrunde også :-)

Fine bilder fra Fløyen!

Maret sa...

Så heldig du var med været...

Alltid kjekt med ein tur til Fløyen..

Kos deg...

Anne sa...

FOR en utsikt!! helt enormt jo...
har vært der en gang jeg også, men da var det så mørkt fordi det var sent på kvelden, så det ble lite av den utsikten gitt.
Men nå viste du jo en trønder denne du...

Hege sa...

Ja som du så har jeg endret i selve malen på bloggen min. Det hjelper å ha litt grunnkunnskaper når man skal leke seg ;-) Litt leting i HTML koden og jeg fant ut hvordan jeg kunne endre størrelsen på malen istedenfor å skifte mal.

Anne-Berit sa...

Oi,så nydelig utsikt,nå MÅ det bli en Bergentur på meg snart.Er ei skam at jeg ikke har vært der,alle sier det er en så fin by.Du fikk fine bilder av turen din,kjekt å være turist iblant!

Maret sa...

Sunnfjordbunad ja, med sølvbelte. Her er vel den gamle tradisjonen at konene skulle ha sølvbelte og forkle, og jentene vevd belte uten forkle.
Det er dei siste åra eg har skaffa meg forkle og sølvbelte....

Niliv sa...

Flotte bilder av en flott by :-)

RuneE sa...

Her kan man jo ikke klage hverken på motiv eller utføring! Det eneste er at jeg må vente med å poste mine egne bilder som jeg tok for noen uker siden.

MajorogMeg sa...

Nydelige bilder fra en flott by jeg aldri har besøkt. Men kunne gjerne tatt en tur, Om det blir tur på Fløybanen er usikkert..kjenner høydeskrekken bare av å se bildene dine:)
Ha en flott torsdagskveld!
Klem fra meg:)

Rune (Bildebloggen) sa...

Du verden for en flott utsikt det var der oppe, absolutt en plass som står på ønskelisten over opplevelser. Vedlig flotte bilder du viser oss :)

John sa...

Flotte bilder og meget fin utsikt.
Du gjorde ikke skam på Bergen med disse bildene :)

VALKYRIEN sa...

Oppdager stadig nye blogger som er spennende! Flotte bilder fra Bergen - mange år siden jeg var der!

Tittet litt rundt hos deg - og som opprinnelig vestlending var det jo deilig å se litt av den storslåtte naturen der! Var i Sunnmøre senest i fjor!

Veldig hyggelig at du "rappet" linken min - så jeg rapper din! :)

Glennis sa...

An exciting cable car ride, I could enjoy with out worrying about my fear of heights. I like the musical notes along the fence at the top. Great views from up there.

Monica sa...

Så flotte bilder av Bergen :-) kjekt å være turist!!! Jeg bor her selv, men er ikke flink til å bruke alle mulighetene.....
Takk for titten - denne bloggen kommer jeg garantert tilbake til :-)



PS! Ta en titt på min andre blogg http://fotomorro.blogspot.com - her er leksjoner, utfordringer og konkurranser :-)