tirsdag, mai 12, 2009

Sykkeltur

Årets første sykkeltur! Den måtte sjølvsagt gå langs Jølstravatnet. Her har vi då ein velfortent fotopause:) Desse bildene er tatt med kompaktkamera.
This year's first bicycle tour! And of course we had to go bicycling along Jølstra lake. Here we are on a well earn photo break:)


Innover mot Kjøsnes. Flotte fjell, men det var litt skodde så utsikta vart ikkje så bra som den kunne ha vore:)
Inwards towards Kjøsnes. Great mountain, but there was some fog so views were not as good as it could have been:)


Måtte teste det ut i svart-kvitt også.
Had to test it out in black and white also.



11 kommentarer:

MajorogMeg sa...

På slike trakter gjør det seg med en fotopause ja!!
Nydelige bilder og tåka gjorde bildene stemningsfull. Litt av en natur, vakkert!!
Bilder av fjord, fjell og himmel får vi vel aldri nok av...
Ha en fortsatt flott tirsdag Wenche og klem fra meg:)

Anne sa...

Utrolig flott, men en varde midt i vannet?? jeg er jo en varde elsker, men har aldri sett noen i vannet før??? kanskje det vbare er noen anet, flott var det okke som :-))

Sykle det er arti det ja!!

Wenche sa...

Jepp, den varden ligg i vatnet. Er ikkje den plassen eg er mest vant med å sjå vardar, men syntest den var litt stilig:)

RuneE sa...

Det er et nydelig område du sykler i - og med godt resultat fotomessig også. Jeg likte beste i s-h. Enkel og fin komposisjon.

PS Velbekomme og takk for kommentaren! Jeg må innrømme at bildet ble tatt i fjor, så hvem vet om "Elgen" fremdeles finne? Det var innerst på bryggen.

Dagrun sa...

Jølstravannet er vakkert ja. Jeg likte veldig godt det med to høye fjell på hver side.

Børge's Blogg sa...

Det så utrolig fint ut der, og det var kjempefine bilder selv om det var et kompaktkamera !

John sa...

Ser ut som dere hadde en fin tur. Regnet ikke med at du sykkler på to sykkler ;) Har vært på sykkeltyr med kamera på ryggen selv i dag.

Bea sa...

Vi burde bu litt nærmare kvarandre, altså.. Eg óg har lyst på sykkeltur ;)

Har du hugsa å bestille ekstreme nedbørsmengder til i morgon?

Rune (Bildebloggen) sa...

Blir flott dybde i bildene med de høye fjellene :) Ser ut til å være fin områder sykkelturen gikk på.

Wenche sa...

Eg tenkte eg skulle prøve ein Bergenstur utan ekstreme nedbørsmengder, men veit ikkje heilt om eg får det til. Du veit jo kva tradisjonar eg har på det:) Satsar på at ein gong så må eg klare å få sol eg også *ler*

Hege sa...

Likte spesielt godt det første bildet jeg :-) Det setter fantasien i sving: Hvor er syklistene, hvor skal de, hvor kommer de fra? Pluss at jeg liker komposisjonen!