fredag, mai 29, 2009

Bra, dårleg eller bobb, bobb?

Til kai ved Brønnøysund.
Har sett litt på dette bildet og har ikkje heilt klart å bestemme meg om det er eit godt bilde eller ikkje. Hadde nettopp kjøpt kamera, så eg var ikkje heilt stødig i innstillingane kan ein trygt seie:) Var vanskelege lysforhold den dagen (syntest i allefall eg) Men kva meiner dåke? Bra, dårleg, bobb,bobb?? Tar gjerne i mot meiningar.

Anchored at Brønnøysund. Have seen some on this picture and has not quite managed to decide whether it is a good picture or not. Had just purchased the camera, so I was not quite steady in the options you can safely say:) It was a difficult light conditions that day (It's my opinion:)) But what do you mean? Good, bad? I love to hear your opinions.

8 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Oi,der kjente jeg meg igjen,i vakre Brønnøysund.Syns det var et fint bilde.Duse fine farger,likte det jeg.

Kathrine sa...

Vi skal oppover hele Nordland til sommeren! Gleder meg! Og nå kan jeg jo se litt hva som kan møte en.

Sjøl er jeg hard på beskjæring jeg da, og så "metter" jeg ofte bildene endel. Men i og med at du har skarpheten foran, så kanske du skulle beskjære litt mere bakover? En del av himmelen og på høyre side? Hvor går øyet/linjene? Og så er det lurt å tenke over hva du syns er viktig for deg, hva skal fram i motivet? Himmel? Båter? vann? Blua? Det kan hjelpe en mye på vei.
Finne et hovedpunkt, en vei i motivet. Bare tips dette fra meg da:)
Ønsker deg ei flott pinsehelg!

:)

Anne sa...

Vet du..., et bilde trenger ikke være perfekt for at det er vakkert.
Det er nå min mening.
DEN diskusjonen holdt vi på med lenge i går kveld på bloggtreff i Trondheim. Litt kreativitet og litt mindre fokus på instilliger sier nå jeg...de fleste var nok av den oppfatning av at mannfolka er litt mer tekniske slik uten at en skal dra alle over en kam.

Synes det bvar flott jeg, du står på båten og får en fin dybde i bilde synes nå jeg. Broen og alt.

Nå ser jeg snart i kryss her, og det betyr vel at det er natta for min del, men vi bloges sikkert i morgen vi .-))

Dagrun sa...

Jeg er nok litt mannfolk, for jeg er opptatt av innstillinger også altså... hehe *innrømmer*.

Jeg tenker at det er perfekt eksponert i forhold til himmelen her.. Husene blir dermed litt mørke, men det er lite å gjøre med i sånne lysforhold (da må du ta to bilder, et lyst og et mørkt og jobbe med i photoshop). Du klarer helt sikkert å få opp de mørke partiene i photoshop på bildet som det er nå også forresten.

Ad. komposisjonen i bildet så har du en flott forgrunn i båten ,også en linje inn i kaien samt brua lenger inn. Kan det blir bedre? Neppe! "Bra" og ikke noe "Bobob" med andre ord.

Rune (Bildebloggen) sa...

I et såpass maritimt bilde vil jeg si at det er et bra bilde, jeg likte at baugen er med, men det kan sikkert være for at jeg liker båter så godt jeg gjør :) Men alt avhenger av hva man ønsker å formidle med bilde man tar tenker jeg. Her er det maritimt i stor grad, så bildet går rett hjem for min del. Fasiten er hva man selv ønsker med slike bilder. God helg :)

Heges fotoblogg sa...

Jeg liker bildet jeg :-)

Børge's Blogg sa...

vanskelig å gi kritikk synes jeg når man spør om det, så derfor kommenterer jeg heler det bildet fra Henningsvær. Det var stilig synes jeg.
Ha en fortsatt fin pins-helg

Miriam Elisabeth sa...

Syns dette bildet er fint jeg.

SV: Takk for den store klemmen :) Den trengte jeg :) Ha en fin kveld vidre.