mandag, april 20, 2009

Sommarfugl

Sommarfuglar, tatt i fjor sommar. Ikkje alltid like enkelt å ta bilder av dei. Er fortsatt litt usikker på kva bilde eg likte best. Er vanskeleg å få bilda skarpe, sommarfuglane flyr så fort vekk. Er berre å uttale seg: kva bilde likar de best?
Butterflies, taken last summer. Not always easy to take photos of them. I'm still a little unsure of what photo I prefer. I find it difficult to get sharp images, butterflies flies so quickly away. It's just to have an opinion: which photo do you prefer?





7 kommentarer:

Petunia sa...

Jeg likte det første bildet best. Jeg synes at sommerfuglen kom best til sin rett og bildet virket roligere på en måte.
Men!
Begge bildene var veldig fine og det er ikke lett å ta bilder av sommerfulgler eller andre innsekter. Jeg tok dette bildet i fjor. Jeg reddet den opp fra vannskålen til hunden vår og la den til tørk på rekkverket på altanen. Som takk for hjelpen satt den helt i ro slik at jeg fikk løpt inn og hentet kamera og knipset et bilde før den ristet av seg vannet og fløy avgårde...

Kathrine sa...

Liker det siste best. For der lurer en litt på hva sommerfuglen driver med? Funnet seg en godbit eller på jakt etter mineraler, vann? Et sted å legg eggene sine? Et tankebilde rett og slett:)Et bilde med en fortelling.

Flott!

MajorogMeg sa...

Nydelig. Flotte begge to på hver sin måte:)

Tak for gode ord inne hos meg. Slikt varmer:)
Klem:)

fishing guy sa...

Wenche: That is a beautiful buterfly, great colors.

Rune sa...

Likte begge egentlig, men måtte jeg velge et så blir det nr to, der spiser den kanskje på noe og med vingene opp så ble det mer dybde i bildet. Men begge var fine på hver sin måte.

Anne-Berit sa...

Vakre bilder begge to,men jeg likte det nederste best,veldig bra bilde.

Dagrun sa...

Liker det siste best. Det er skarpest på hodet, og det synes jeg er greit egentlig på sånne småkryp.

Jeg har til gode å få bilde av en sommerfugl i nærheten av skarpts, så all ære til deg!